Tuesday 19 April 2011

HUTANG...

a few days a g0  aku ade gad0 ngan s0me0ne juz bec0z hutang 50 hingget dier kat aku. aku p0st status kat fb then dier(penghutang) bce dier hangin tetibe.. s0,aku maki2 ar dier... es0k nyer aku dh c0ol aku tau aku buat silap... adess... npe la aku maki dier? then aku c0l n say s0ry. tak nk plak dier mcm maki hamun aku blek an? hahahahahha.. fair rite? (ayat dier) ... n n0w aku tak kwn dh ngan dier....

base 0n da st0ry aku dan dier same2 slh(bak kate kwn aku nuar)...
1st-aku tak fhm dier...mmg la aku tak fhm dier.. dier tak habaq kat aku pun pasai dier ngah sengkek..
2nd-pasai 50 hingget pun aku nk kec0h stu dunia.. perangai cm budak2. hahahahaa... aku ngah benggang la..
3rd-aku tak leyh trime bile aku ngah ckp ngan dier,dier bleyh ltk c0l... mcm bagus!
4th-yg dier g cmmnt kat status aku wt pe? last2 dier yg malu... be gentle la.. nk maki c0l aku tr0s..
5th-yg dier dh jnji nk byr bile knp? jnji la byr tp tak tau bile.. aku tak ske 0rg br0ken pr0mise ar.....
6th-dier pny blagak time ckp tgi giler ar.. c0ndifent jep ngan ayat dier... hahahahaha

last2 aku mengalah(mmg aku jenis tak pndai mrh lame2) ... say s0ry n delete status yg aku gad0 ngan dier... kire h0rmat dier la gak.. n request fr0m him,bl0ck fb aku dr dier... dier menyampah tgk muke aku.. hahahaha... tak psal2 aku dh hilang kwn s0rang...

ptg tuh aku g jusc0 carik brang kat kdi "welc0me... five ringgit per items" ... ade akak tuh t'dgr aku sebut pasal hutang... n dier ceramah aku
akak::: kalau 0rg hutang ngan kite kite halalkn je.. kire bersedekah la jgk..
aku::: abes kak? kalau 500 pun takkn la kire nk bg jep?
akak::: halalkn je la dik... mne tau... adik halalkn... s0k luse Allah bg ganjran yg lg bnyk dr yg adik halal kn...... =)
aku::: erm.. bt0l gak.. =) mekaseh akak..... alhamdulillah......
thanks sis sedarkn sye!!!!

last k0pek!
m0ralnyer jgn bg 0rg pnjm duet buat hutang kalau dri pun berade dlm keadaan sengkek. nnt mcm nie la jdnyer... gad0 tak tentu pasal.. hahahahahhaa..... (tp aku sndri tak mkn nshat.. still lg nk tlng... bukan ape.. kesian!) ngeeee.......

No comments:

Post a Comment